måndag 17 augusti 2009

Det blev makaroner


Måndag och arbete både på jobb och hemma.
Fick bli lite enkel och snabb middag eftersom
det ska möbleras om i hela huset.

Fick bli stuvade makaroner, falukorv och ketchup.
Detta är en av de få rätter jag använder ketchup
till, tycker inte det passar så bra till nåt annat.

Bilden ovan är tagen på dotterns kvarterskrog,
har ett fint namn i alla fall.

Har också hunnit fundera på för och nackdelar
med att barnen flyttar ut.

Fördelar: Lägre matkonto, billigare el och vatten-
räkning. (Vatten och elförbrukningen rasade när
äldsta dottern flytta till Halmstad för 3 år sedan)

Nackdelar: Färre personer som kan tömma disk-
maskinen, källsortera sopor, klippa gräset och en
massa andra tråkiga arbetsuppgifter.

Fast den största nackdelen är nog att det kan bli
väldigt tyst och ödsligt i huset.

Axel

6 kommentarer:

*tingeling* sa...

ja jisses så tomt det blir när dom lämnar boet :)
Ni har tur ni som slipper snö... har blir det ju massor,suck.. ha en fin fin kväller :)

Nett sa...

Tyst är det kan jag säga, jag hade 3 hemma innan, nu har jag bara en varannan vecka.

Mia sa...

Ja, tyst blir det! Jag har en av fyra kvar hemma. Men det är liksom livets gång. Tänk om dom bott hemma for ever! Huuuh!!!

Berith sa...

Ja det blir väldigt tyst . Huset känns väldigt tort helt plötsligt efter att alla fyra flyttat hemifrån och alla deras kompisarsom hängde här..ja man får nästan abstinens vissa dagar ..hahah...men man vänjer sig ;)
Och jisses vilka pengar man spar..hahah..
Instämmer med Mia härovanför =)

Ha en bra dag!!
Kram =)

S sa...

Åhå, stuvade makaroner....
Det var evigheter sen!

Kan tänka mig att det blir en stor omställning när kidsen rymmer. Och avd orolig jag kommer att vara! Jisses...

Ida sa...

vad kul det ska jag ha i minnet! =D Har du bara vägarna förbi Gävle-området kan vi självklart bjuda på en bit mat här också. =)Vart ligger Höganäs förresten?