tisdag 4 augusti 2009

Tisdagsmat


Kan börja med ett tips jag fått av "sossemannen".
När vin är upphällt i glaset och man sitter ute
kan det vara endel smådjur i luften. För att då
slippa föroreningar i vinet sätter man en melitta-
påse på glaset. Nu hade jag ingen melitta så det
fick bli en servett istället.

Lite olikar ostar, skinka och fikon från egen
odling blev en bra start.

Blandsallad, mozarella, tomater och en bit
grillad kycklingfile´ var huvudrätten.

Så här kan det också se ut på jobbet när det
är långt att bära och man inte behöver så
mycket matta med sig.

Avslutningsvis en bild på dotterns outfitt när
hon skulle på fotbollsträning.
Onsdag imorgon och då blir det poesigrill.
Axel

7 kommentarer:

*tingeling* sa...

Här har det verkligen varit varmt, rent för hett att sitta i solen, men ska int klaga egentligen för jag vill inte att de fina vädret ska försvinna :)

Annika Christensen sa...

Det där är mat som passar mig.
Tack för senast och för att ni ställde upp med era skönheter.
Ha det gott
Annika

Julia Peeeeee sa...

Jag kanske ska gifta mig med Albin så jag kan få äta lite god mat hos er! Eller det kanske jag kan få ändå...

Nett sa...

Men vad gott du har att bjuda på varje gång man kommer in här. Man blir ju sugen varje gång :)

Med fingrarna i (j)orden sa...

Ja det ser gott ut. Får se om vi kan matcha det. Med såna vinskydd får man hoppas att det inte blåser.
PS. Favoritplommonen dröjer lite till, sen är det fritt fram.

Berith sa...

Du har inte funderat på att sadla om till Kock ?? =)
Ha en bra dag !
Kram =)

Mia sa...

Tack för receptet! Ha en bra dag!