tisdag 31 mars 2009

Idag blir det fisk


Eftersom familjen slutar på olika tider har man
tid att ta en kopp innan det är dags börja skapa.
Känns skönt att ha lite tid till att hinna "känna
in måltiden" (andra känner in rummet)


Kan tyckas att det är rörigt i lådan. Det ska alltid
finnas minst en rörig låda i köket, blir alltid
trivsammare att skapa en måltid då.


Jaha då får vi väl se hur den här kombinationen
kommer att smaka, tillkommer även en bit fisk.

Eftersom allsvenskan startar till helgen är det dags
att kolla in korvsortimentet. Det ska alltid grillas
ett par goa korvar innan HIF spelar hemmamatch.

Ha en fortsatt bra vecka, kommer nog också ett
reseinlägg senare i veckan.

4 kommentarer:

Unknown sa...

det är skönt att se att jag inte är den enda med en (1) rörig låda.
jag är lite nyfiken på hur du är klädd på dina resor, kontra i köket ?
jag själv gjorde en liten resa igår, till utvälinge. där var det fint.
i kväll ska jag tillaga och äta en marinerad kyckling och köpesallad.

Anonym sa...

Idag var inte maten så god, du behöver inte spara receptet.

Amanda

Anonym sa...

Alltså, nu måste jag kommentera röran igen. Tillåter Anette en sådan låda?
Jag håller med om att grillad korv är gott. Gärna Dennis Hot dogs med bröd och senap o ketchup o rostad lök.

J

Dagens rätt sa...

Bilden på lådan har jag redan fått skit för av frugan(man kan inte visa en sån låda) Vad det gäller korv har signaturen J en hel del att lära. Kommer att gå igenom olika korvar lite längre fram.

Axl