torsdag 28 maj 2009

En grön dag


Idag var det en grön dag hos familjen Rantala.
Mycket grönsaker till middag och en flaska rött
att dricka till. (Bladen på vinrankan är gröna)

Hörde CarlJan på radion idag när pratade om
sparris och blev givetvis sugen.
Det grönskar även ute i vår trädgård. Bilden ovan
är på en av våra agapanthusar som har blå blommor.
Kul när man kan börja räkna knoppar.
Den här knoppen ska bli en vit blomma.
Den vita har ynglat av sig hos trädgårdsflickan
en bit från mej.
Och häcken växer och grönskar, alla plantor
har tagit sig bra.

Övrigt som har hänt och ska hända.
Har fått nya tips om mannen på minicyklen.
Ska enligt uppgift vara sommargäst och min tipsar
tror att vi får vänta på honom till midsommar.

Bara 4 veckor kvar till sillgrillen har premiär
i Lerbergets hamn.

En önskan om sol och värme

Axel

2 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Ser gott ut med sparris. Mina/dina agapanthusar har nu planterats om och mår prima, rapporteras det från växthuset.
Eva
PS. Missa inte dagens rätt hos Naturliga ting!

Ninni sa...

Åh, vad gott med sparris! Med lite tur så kanske det finns några kvar att äta i landet när jag kommer till Sverige veckan före midsommar. Jag blir så hungrig när jag ser dina rätter, fast den finska leverlådan blundade jag när jag såg ;)
Jag har aldrig varit i nordost. Hur var det där? Nej inte letar man svenska prylar eller svenskar när man reser på semester. Men så här så känner man lite extra lycka när man ser något svenskt eller träffar en nordbo...Vi har faktiskt kontakt med både en norrman och en finska tack vare att vi ser så skandinaviska ut allesammans. Roligt är det att få prata svenska också.
Håller med Eva...missa inte att besöka Annika! Vilken bild hon fått till!
Ha en skön helg!