onsdag 27 maj 2009

Finsk leverlåda


Idag åkte jag hem på middan för att kunna äta
min finska leverlåda i lugn och ro. Får passa på
när man är i Höganäs och jobbar.

Lite rårörda lingon och grönsallad till så smakar
det toppen. Finns en annan variant med russin
i som jag gillar bättre. Hoppas finska flickan har
med sig av den sorten när hon kommer i sommar.

Kvällsmat blev det också idag, lite potatisrester
från gårdagen. Fanns även en burk med potatis
och sparrissallad i.

Korv, bacon och ägg hör också till.
Idag var det inte rakning på gång så det kunde
bli stekt ägg då. Till kvällsmaten blev det en
kall öl för mig och ett glas rött till frun.

Så här kan man också se ut efter en dags
hårt arbete.

Har fått många frågor om hur rakningen med
potatisvattnet gick. Blev inte bra lukta inte
så gott av dillen. Men har man inte provat så
vet man inte.

Ha en bra champinjonafton, för det tänker jag ha

Axel

1 kommentar:

KatarinaLW sa...

Gammeldansk kan jag tänka mej...men inte till mat.
Ha en bra kväll...med fotboll och dryck!