tisdag 26 maj 2009

Sill och potatis


Dagens blev sill och potatis. Det enda som går
att servera i dryckesväg blir då öl och sup.
Smakar alltid bra med en sup till sillen. Eftersom
vi bara äter sill och potatis fram till midsommar
i vårt hem gäller det att passa på.

Efterrätten blev en blandning av melon och
jordgubbe, åts utan socker och grädde.

Ska även passa på att prova raka mig med
potatisvattnet, det är ju dillparfymerat så
då kanske man slipper använda rakvatten.

Dags för en go kopp och kolla vad som händer
på Lerbergsvägen.

Axel

4 kommentarer:

KatarinaLW sa...

Här serveras det också god mat ser jag....Vilken sup är din favorit...min är OP...eller Herrgård...men det mesta slinker ner!

Ninni sa...

Jag tar hellre efterrätten än sillen och nubben jag...
Men jag ser av dina tidigare inlägg att du har både palmer och churrasceria(grill) hemma så Caipirinha passar ju alldeles utmärkt in hos dig.
Visst är det farligt gott!
Må så gott!

sinneskatten sa...

Hittade hit idag och suttit en stund och kikat , en del skratt har du bjudit oss på så hit kommer jag igen!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vilken rakvatten föredrar frun - potatis eller ägg? Och har du provat nässelavkok? Det är bra för hyn!
E