tisdag 9 juni 2009

De rosa vantarna


Idag blev till att ta på de rosa vantarna och
tvätta potatis. Funkar jättebra i början av
säsongen blir lite värre när det blir mer skal
på potatisen.

Det blev till att äta inne idag, tråkigt väder och
inte speciellt kul att sitta i växthuset då.
Två sorters sill, gräslök, tomater och grädde.

Barnen fick köttbullar till middag, de växer nog
upp de också så de kan äta sill.

Mycket att stå i denna vecka ska fixa student-
presenter, får väl åka en runda till Loppan och
se vad de har.

Axel

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skala nypotatis..?!!!

Ynk! ynk! ynk!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Har skaffat svarta rosa vantar, men inte provat ännu. Måste prova årets matjes också. Jordgubbarna var dock goda med skalet på.
E

Annika Christensen sa...

Vad lustigt precis vad jag tänkte göra inlägg om nästa gång.
Fast mina är rosa med prickar på.
Kul och träffas och jag ber om ursäkt att jag inte kopplade direkt.
Det är inte så ofta man träffar stjärnor i real life liksom.

Ha det gott
annika

KatarinaLW sa...

Dom vantarna har jag missat!

Miffelina sa...

Med tanke på att barnen inte äter sill så blev jag inte vuxen förrens för förra sommaren, då började jag kunna äta sill ;-)

Anonym sa...

20 kr på Clas Ohlson, finns i flera färger, fråga vems barn i Kina som tillverkat dem....
S.A.

KatarinaLW sa...

Har nu letat efter dina vantar...och INTE hittat dom...var ska jag leta?

KatarinaLW sa...

Tack för svar då ska jag leta på Duka...

Anonym sa...

DUKA!

Clas Ohlson !!