torsdag 4 juni 2009

Pannbiff med lök


Dagens blev pannbiff med lök, en riktig sommar-
middag eller. Hade det varit den glada dansken
på bilden ovan hade det nog varit hakkeböff
istället.

Har hittat en bra sak att fixa potatisen med,
tog den manligaste färgen jag kunde hitta.

Som ni ser är det inte halvfabrikat man kör med
utan här ska det kladdas med riktiga grejor.

Blev jättegott med ramlösa till.

Givetvis skall matchtröjorna vädras för på
lördag blir det fotbollskväll, vissa fruar jobbar
och vissa fruar fixar inför trädgårdsvisning.

På gensyn Axel

2 kommentarer:

KatarinaLW sa...

Pannbiff med lök duger långt!..Ha en fortsatt trevlig fredag...och ...SKÅL!

Ninni sa...

Det ser ju jättegott ut det där! Färsk potatis...det ska jag äta när jag kommer hem i veckan. Åh, vad jag saknar den. Potatisen här är inget vidare. Stora, blöta och tråkiga. Jaså, är de bra de där vantarna...Kanske måste skaffa såna då.
Caipirinha blir det alldeles säkert! Om det blir hemma eller ute på krogen återstår att se när maken kommer hem;)
Jag skulle nog föredra trädgårdsvisning framför fotbollen...Som tur är så visas nog inte den matchen här hos oss inte...
Ha en fortsatt fin fredagkväll och helg!