fredag 26 juni 2009

I mina krukor


Det där med att ha växter i kruka är inte alltid
helt lätt. T ex detta olivträd mådde inte så bra
av för mycket vatten. Får väl se om det klarar
sig ändå.

Den här mår bra, blir tyvärr bara ett 25-tal
blommor i år. I fjor var det 35 st.
En vit med 13 knoppar på gång att brista.
Denna blå blev omplanterad till större kruka
i fjor, där ser ut att bli 9 blommor. Blir nog
bättre utdelning till nästa år.
Ja det här är ju ingen kruka, men fönstret jag
lämna in för renovering blev inte vad jag
tänkt mig. Men med "tonade" rutor blir det inte
så varmt i rummet.
Har någon sett mannen på minicyklen ännu?
Trevlig helg Axel

4 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Det e ju nästan så detta e en trädgårdsblogg. Fast det e klart, tomat o gurka kan man ju äta.
E
PS: Tack för uppdateringen m knopparna.

Miffelina sa...

Tråkit med olivträdet, hoppas det kan ta sig igen. Du verkar ha väldigt gröna fingrar annars, så frodiga växter som du har :-)
Ha en skön kväll i hettan!

Carolina sa...

Har du några bra tips på hur man får sina agapanthus att blomma? Mina blommade första året, men har sedan bara producerat grönt bladverk...
De har stått trångt tills i våras då jag planterade om dem i nya krukor

Anonym sa...

25 knoppar är väll också mycket och den är ju faktiskt större än mig!

A