tisdag 30 juni 2009

Saftningstid


Idag var det dags att koka flädersaften. Jätte-
enkelt att göra. Det är bara till att skicka ut frun
med sax och påse för att plocka blomklasar.

Hon har även varit och köpt socker, citron och
citronsyra. Hur enkelt som helst.
Själv har jag kokt vatten, skurit citroner och
blandat ihop allt i en gryta. Givetvis städar frun
upp efter mig , hon tycker inte jag städar så bra.

Och middag blev det också idag rökt lax, potatis
och ärtpure. Som vanligt blev det gott.

Bara två arbetsdagar kvar
Axel

2 kommentarer:

Carolina sa...

Det är gott med fläderblomssaft!

Jag får försöka med mer kärlek och omtanke till mina agapanthus så kanske de behagar blomma nästa år ;) Det har nog varit lite klent med gödning de senaste åren ;)

AnnA sa...

Ja, det är gott med flädersaft, men jag minns att jag som barn och lillasyster till en flädersaftskokande storasyster snörpte på munnen, och inte ville ha hennes "pelargoniesaft"...
Mend tidens tand blir man visare, kanske...
Får se om man kan locka ut äkta hälften till att plocka fläderblommor i morgon...
Ha det gott!
Hälsn
AnnA