måndag 8 juni 2009

Måndagsmat


Dagens blev grillad fläskfile med en pastaröra
med getostkräm,en salsa på melon, majs och
lite chilli. Smaka som alla förstår jättebra.
Denna vecka är inte vit så det blev ett glas
rött att dricka till.

Innan maten (för säkerthets skull) var jag ute
med Albin och övningskörde. Ska bli bra när
han också är klar med sitt körkort.

August är på väg att slå ut, verkar som att han
trivs i vår trädgård.

Så här kan det se ut när jag ska vattna, inte
bra tar tid att reda ut. Fast jag gillar min samling
av olika trädgårdsslangar som är ihopsamlade
från olika håll. Här köper man inte slang, jag
satsar på kopplingar istället. Kanske man hittar
en "slangvagn" en vacker dag.
Roligare än så här blir det inte när man får en
"kungakrona" av frun som är för stor för
mitt huvud. Hittar säkert nåt annat användnings-
område för kronan.
Ha det bra
Axel

1 kommentar:

Miffelina sa...

Oj!!!! Vad mycket god mat du äter.....man blir ju hungrig!!!!
Kram!