onsdag 1 juli 2009

Juli igen


Med det jobbet jag har får man äta sina mackor
på både det ena och andra stället. Ibland blir
det på en limspann, ibland blir det på en altan.
Idag blev det på en altan i Landskrona.
Lite tråkig utsikt eller?

Till middag blev det grillat i Lerbergets hamn,
potatis från gårdagen och spett med kryddkorv
och kycklinglårfile.
Varit många som hört av sig och undrat över
tomtarna jag skrivit om tidigare. Är inte helt
lätt att hitta, tror inte det kommit så många
exemplar av dessa till Sverige. Kanske jag skulle
ta och tälja till några under min semester.
Finns faktiskt fler båtar som dyker upp i sundet,
här är det Venbåten på väg in i hamn.

1 dag kvar att jobba

Axel

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin blogg du har Axel!


Tycker
Hjalmar

KatarinaLW sa...

Hallå!...Ser att du hade fläderblmoor...jag plockade 20 liter blommor igår...nu står vinet på jäsning..:)...Må så gott i värmen....och jag skulle gärna ha en sådan utsikt!