tisdag 7 april 2009

Fruns val och läsarbilder


Som ni trogna läsar redan visste var det fruns
matval idag. Det blev en god pastasallad, synd
Amanda att du inte kom hem i tid.
Det har också kommit en del läsarbilder hit
till bloggen. Överst en bild från en förfest
någonstans i Kullabygden.
Här är en bild från en öldrickning på en lokal
pub i Höganäs

Avslutningsvis har en läsare från Helsingborg
skickat en bild där han kokar fond, ser jättegott ut.
Imorgon onsdag ska det bli baconlindade laxspett
till middag, får väl se hur det blir med det. Boken
med recptet har återlämnats till biblioteket.

Axel








3 kommentarer:

Matilda sa...

Den salladen skulle jag också vilja äta, men jag får väl ta och göra mig min egen...

Dagens rätt sa...

Finns en burk kvar i kylen.
Kanske du vill ha lite av fonden också?

Pappa

Matilda sa...

Fonden såg inte så god ut... Tror aldrig någonsin jag ska ge mig på att göra det själv. Pizza efter träningen? Aldrig, sådant äts sällan hemma hos oss - igår blev det kycklingburgare med salsasås och ikväll blir det kycklingsallad efter träningen. Visst har vi bra variation på matlagningen?