söndag 26 april 2009

Veckoplanering


Äntligen blev det dags för årets första seglarkorv.
Medan andra väntar på att seglingen skall komma
igång, så tycker då en matbloggare som jag att det
viktigaste är att grillen funkar.

Söndagen har jag ägnat åt lite trädgårdsslit, dags
att ta ut krukorna från växthuset så att fler får
plats att sitta ner och ta ett glas vin.

Våra agapanthusar ser ut att ha klarat även
denna vinter. Nu är det bara småkrukorna som
jag förvarar här hemma, de stora är på vinter-
förvaring i Välaby.

Övrigt som händer denna vecka:
Maten står frun för, tisdag ska jag hämta mina
inlägg så att träningen kan komma igång igen.
På lördag infaller palmsöndagen. Palme(n) och de stora
agapanthusarna ska hälsas välkomna hem till
Lerbergsvägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur ska jag få mina tips till mat denna vecka?

BT

Annika Christensen sa...

Kära Axel nu har jag suttit på trappan och druckit öl i helgen och vinkat men du vinkar ju inte tillbaka!!!
Skål för de agapantusarna.
Hur går det med rökningen?
Ha en bra vecka och jag får väl fortsätt med nässelpets eftersom du inte har något förslag.
Annika