torsdag 9 april 2009

Konstrunda med Axel Rantala


Ja då har påsken kommit och konstrundan med
Har har jag gjort en miljövänlig konstrunda, det är
bara att ta ett glas vin eller en öl och känna in
hur konsten kommer till dig.


Överst har vi en installation som jag kallar
"Fest i glashus"



Den här pallen har våra 3 barn tillverkat
tillsammans under sina år på Bruksskolan
i Höganäs. Matilda som är äldst påbörjade arbetet,
men blev inte klar innan hon slutade. Därefter
tog Amanda över arbetet och till slut gjorde Albin
pallen klar.


Den här keramikmasken gjorde Amanda
under sin tid på Kullagymnasiet och
har valt att kalla den för "LUTON"


Här ser vi en installation som jag valt att kalla
för "Tappad kruka", är väldigt nöjd hur jag
lyckats.


och avslutningsvis har vi en form av figurer
som jag fått av min mormor och de kallar vi
för "Trädgårds-Edvard"
(figurerna är tillverkade på kärlfabriken)

Glad konstrunda Axel

5 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Pallen är snygg, men jag föredrar nog Växthus-Eddie.
E

Anonym sa...

Jag tycker att du fått till den tappade krukan väldigt bra

BT

Med fingrarna i (j)orden sa...

PS. Vi kommer nog förbi med Stockholmarna på lördag, vi tar en promenad-konstrunda om det är miljövänligt nog för Dagens Rätt.
Eva

Dagens rätt sa...

miljövänligt och bra

Matilda sa...

Det låter så hemskt när du skriver att vi alla gjort den för att jag inte blev klar och sen inte amanda... Det sanna svaret är att syskonen Rantala avskydde träslöjd - hur det nu kan komma sig när pappa jobbar/jobbade i branschen?