tisdag 14 juli 2009

Hemmasemester


Familjens damm har nu flyttats till tippen.
Alla ville ha en damm men ingen har lust att
hålla den i ordning. Allts lika bra att skrota den.

Ett lass jord från tippen att fylla igen hålet med.

En tur till den lokale bygghandlare för att köpa
ett armeringsnät. Med grannens vinkelslip
blev det till slut en spalje´.

Nu är det bara till att vänta och se om de vita
klängroserna kommer att trivas där vår damm
en gång hade sin plats. Skulle de inte trivas får
jag väl prova med nåt annat istället.

Under tiden har Anette skördat de svarta
vinbären som ska användas till julsnapsen.
Uppdelningen är sådan hon plockar och jag
blandar och provsmakar snapsen.

Idag blir det grillad kycklingfile´med lite olika
grönsaker till middag. Imorgon onsdag blir det
poetiskgrill med seglarkorv om vädret tillåter.

Axel

3 kommentarer:

Berith sa...

Våran dam gick mot samma öde som eran ...
En bra fördelning på arbetet ;)
Ha en bra kväll !
Kram =)

gulle hexan sa...

go kväll:)
tack för din kommentar..
visst är vinbär härligt gott..:D

synd du inte frågade mig om dammen ni slängde.. vi hadde gärna tatt den..
aja inget att göra något åt....
fint du fixat med stödet av armeringsjärn.. :)
kraaam

*tingeling* sa...

Hej hopp i stugan! Åååå jag som vill ha en damm... men det blev fint det där också, men sånt här järn har jag gjort en uteplats :) ha en fin fin dag :)