tisdag 7 juli 2009

Städning, mat och i väntan på plåtslagaren


Vädret idag har varit ett "städaförrådetväder"
Började bra i alla fall, blev kanske inte så bra
till slut.

Tyckte det var roligare att göra en sillårta än
att städa.

Blev riktigt nöjd i alla fall.

Den här vita blomman står och väntar på att
slå ut, inte så många dagar kvar. Trädgårds-
flickan har lovat att komma på besök när den
står i full blom. Kankse tar hon med sig plåt-
slagaren också.

Dlen blå är lite tråkigare i år än i fjor, vill inte
blomma lika mycket.

Måste till tippen innan de stänger
Axel

6 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Den silltårtan var säkert god!
E

Matilda sa...

Är inte det där min bild, på min silltårta som jag gjorde andra gången?

Anonym sa...

Onsdag i Lerberget.
Var f..n är fam Rantala?????
Ingen grill tänd!!!!!
Fick gå hen och tända på själv.
Hälsningar
Oslobåtens vänner

Berith sa...

Mmmm...så gott det såg ut...jag älskar sill =)
Det blev riktigt fint i förrådet..det är bra med städ väder lite då och då ;)
Vad heter den där stora fina blomman du har i krukan ??
Den är verkligen underbar !!

(Gubben min tycker det är rena rama semestern då semestern är slut och han börjar om att jobba igen...hahah )

Ha en bra dag !
Kram =)

Berith sa...

Tack för upplysningen..blev så förtjust i dem så jag funderar på att ha sådan då vårat altanparadis blir färdigt ;)

Ha en god fortsättning på dagen !
Kram =)

Anonym sa...

Nu är huset färdig målat i alla fall, (skönt att slippa ställningen)

A