måndag 20 juli 2009

Måndagsmat


Dagens rätt blev en bit grillad laxfile´, som
vanligt blev det en kryddblandning som inte
kommer tillbaka. Kryddorna blandas lite hipp
som happ, därför blir det olika smak varje gång.

Salladen fixade Anette, ligger på hennes lott.
Jag bara äter den och är nöjd.

Tycker att det blev en god middag till slut, ett
par glas rött att dricka till.


Det blir en händelserik vecka, frun fyller år imorgon,
segling på onsdag, plåtslagaren kommer på torsdag
om vädret tillåter och sillgrill på fredag.



Axel

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var f--n var du på sillagrillningen i Fredags???????????????????????
Oslobåtensvänner

Ida sa...

hihi nej, då blir grannarna oftast inte så glada. speciellt när man nu ska stiga upp klockan 05.00 varje dag framöver i stort sett. :P

ja verkligen! Kul att lära känna lite nytt folk också! =)

oj vilka smarriga bilder, du får gärna bjuda på lite mat vettja. :D
kram
Ida (som nu kommer att jobba obestämd tid framöver)

Nett sa...

Lax är så attans gott, förstår att du tyckte om maten. Ett stort grattis till frun. Ha det gott nu sista semesterveckan :)

Mia sa...

Verkar bli en körig vecka. Tack för att du skrev en kommentar i min blogg. Du var först om jag inte räknar maken och det räknas knappt :) Ha dé, Mia

Inger sa...

Tack för ditt erbjudande om agapanthusfrö, tar jag gärna emot, tror du att jag klarar av en sådd. Dina agapanthusar verkar vara av gott virke. Ha det fint, vi hörs.

Berith sa...

Mmmmm grillad lax..nu vattnas det i munnen ;)
Salladen såg också väldigt god ut..jag är en salladsfreak ..hahah..
Oj vilken körig vecka ni verkar ha..
Och ett stort GRATTIS till din fru ! =)
Ha en bra dag!
Kram =)

S sa...

Då fyller hon är idag alltså, Grattis till henne! :)
Hoppas ni har en fin dag!

Ett par glas... är det två?
*s*

Tack för titten inne hos mig!

*tingeling* sa...

Å vad gott det här såg ut.. här bidde de pytt i panna, men nu tror jag måste ta en koll i frysen :) Ja den här gången blev det ett ganska stort haveri på traktorn, inte bra när det är den maskin som körs dagligen, men nu ska det nog fixa sig :) Regn regn åter regn, trodde ett tag det skulle sluta, men nu öser det ner igen... blä.. :) ha en fin fin kväller :)